Program pod nazwą „Dydaktyka bez barier czyli 6 kroków do dostępnych zajęć” jest programem, który ma na celu wesprzeć nauczycieli akademickich Politechniki Krakowskiej w pracy dydaktycznej ze studentami z niepełnosprawnościami.
Powstał z potrzeby, by edukację w uczelni wyższej uczynić bardziej przystępną dla odbiorców o różnych dysfunkcjach czy szczególnych potrzebach. Aby to było możliwe, sami dydaktycy muszą uświadomić sobie obecność takich studentów wśród uczestników zajęć, uwrażliwić na ich odmienne potrzeby oraz posiąść wiedzę i umiejętności, które pozwolą im na oferowanie adekwatnego wsparcia w procesie edukacyjnym.
Program jest dedykowany w szczególności kandydatom na nauczycieli akademickich – stanowi uzupełnienie programu kształcenia w studium dydaktycznym – ale może być także z powodzeniem wsparciem metodycznym dla doświadczonych nauczycieli, którzy chcieliby uzyskać wskazówki do pracy ze studentami wymagającymi indywidualnego i poszerzonego wsparcia.
Program został sfinansowany w ramach projektu p.n. „Dostępna PK”, nr POWR.03.05.00-00-A027/20 realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Moduł 1 – EWOLUCJA POJĘCIA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI NA GRUNCIE PRAWA POLSKIEGO PDF 410 KB
- Moduł 1 – Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia PDF 1 MB
- Moduł 1 – NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ – WSTĘP DO PROBLEMATYKI – Aleksandra Kuzior PDF 778 KB
- Moduł 2 – DOSTĘPNOŚĆ PLUS – materiał informacyjny PDF 1 MB
- Moduł 2 – Ustawa o dostępności PDF 572 KB
- Moduł 4 – Instrukcja tworzenia i adaptowania ilustracji i materiałów tyflograficznych dla uczniów niewidomych PDF 399 KB
- Moduł 4 – Zasady tworzenia i adaptowania grafiki dla uczniów niewidomych PDF 243 KB
- Moduł 6 – Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych – MPIPS PDF 811 KB
- Program Dydaktyka bez barier PDF 732 KB